Frakt, bytte og retur



Informasjon til deg som ønsker å bytte/returnere en ordre som er lagt inn før 27. mai.

27. mai lanserte vi vår nye nettside og vårt nye retursystem, som vil gjøre returene mye enklere og raskere.

Dette gjelder alle nye ordrer som er lagt inn etter 27. mai. Hvis du har lagt inn en ordre før denne datoen, kan du registrere din bytte/retur ved å klikke her (endring av språk i øvre høyre hjørne hvis nødvendig).




Frakt

Vi sender over hele verden med ekspressleveringer. Fraktalternativene, leveringstiden og fraktkostnaden samt grensen for gratis frakt (der det er aktuelt) vises i handlekurven hvis du klikker på handlekurv-ikonet i toppteksten. Vær oppmerksom på at graverte produkter alltid har 5 ekstra virkedager leveringstid.

Alle varer (unntatt spesialtilpassede sko) sendes direkte fra vårt lager i Sverige. Bestillinger som legges inn før kl. 12.00 svensk tid sendes samme dag.

MVA (merverdiavgift), toll og tollinformasjon

For alle land innenfor EU og Norge er alle kostnader inkludert i totalprisen (moms, toll osv.), for land utenfor EU trekker vi automatisk fra svensk moms (25%) i prisen som er oppført på nettstedet.

Eventuelle lokale avgifter for moms, toll, avgifter, administrasjonsgebyrer osv. kan legges til, avhengig av lokale regler i ditt land. Dette er noe vi ikke tar ansvar for, men hvis du er usikker, kan du gjerne sende oss en e-post, så kan vi informere om våre tidligere erfaringer fra tidligere bestillinger fra ditt land.

Retur

Vi tilbyr 14 dagers retur- og bytterett. Hvis kjøpet ditt ikke passer perfekt, kan du bytte eller returnere det innen 14 dager for full refusjon eller bytte. Varen og emballasjen (hvis aktuelt) må være i original stand.

Alle returer må registreres i vår returportal, hvor du enkelt blir guidet og får all informasjon om prosessen: Klikk her for å gå til vår returportal for å registrere deg for retur, bytte eller reklamasjon.

Kostnader ved retur for refusjon

Som kunde er du ansvarlig for returfraktkostnaden. Den nøyaktige kostnaden varierer avhengig av hvilket land du befinner deg i, og vil vises i returportalen når du registrerer returen.

Som referanse er den estimerte returkostnaden ca. €19 i Europa og fra $37 for returer utenfor Europa. For nøyaktige priser, se returportalen eller kontakt oss på ktj@skolyx.se.

Kostnader for retur for bytte

Innenfor EU og Norge tilbyr vi 1 gratis bytte av sko, for bestillinger utenfor Europa er kostnaden den samme for bytte som for retur for refusjon. Kostnaden for den nye forsendelsen betales av oss.

Reklamasjoner og klager

Vi er stolte av kvaliteten på produktene våre. Hvis du mottar en defekt eller feilaktig vare, beklager vi oppriktig for eventuelle ulemper. For å sende inn et krav, registrer det i vår returportal med all nødvendig informasjon. Vi vil vurdere saken og tilby en løsning, enten det er en erstatning, reparasjon eller refusjon, i samsvar med gjeldende forbrukerrettigheter. Trinnene er

  1. Retur for reparasjon.

  2. Retur for bytte av identisk vare.

  3. Retur for refusjon.

Vi gjør det alltid i disse trinnene, det er ikke mulig som kunde å kreve refusjon eller lignende før vi har gjort de foregående trinnene. Når du legger inn en bestilling hos oss, godkjenner du at stegene ovenfor vil finne sted, og det er ikke mulig å velge en annen ordre. Vi er så tydelige på dette for å unngå forvirring og unødvendige diskusjoner om uklare prosesser.

Som alltid - ta gjerne kontakt med oss på ktj@skolyx.se eller via chatten, så hjelper vi deg mer enn gjerne.