Ofte stilte spørsmål

Hva er fraktkostnaden og leveringstiden til mitt land?

Når du har lagt noe i handlekurven din - gå til kassen for å se hvilke transportører som er tilgjengelige for ditt land og prisen, samt terskelen for gratis frakt (hvis aktuelt) og leveringstiden.


Hvorfor har jeg ikke mottatt en ordrebekreftelse?

Hvis en bestilling har blitt behandlet korrekt, vil du alltid få en ordrebekreftelse sendt til den e-posten som er registrert på bestillingen. Sjekk søppelpostmappen i e-postklienten din, noen ganger havner e-posten der. Det er også en mulighet for at du har skrevet e-postadressen feil, hvis du mistenker at dette er tilfelle, kan du kontakte oss på ktj@skolyx.se, så hjelper vi deg.

Hvordan er situasjonen når du bestiller julegaver?

Du kan bytte/returnere varer frem til 7. januar 2026. Vær oppmerksom på at produkter med personlig gravering ikke kan returneres eller byttes.

Leveringstidene vises på siden med vilkår og betingelser, legg til 2-3 dager til den som er riktig for din destinasjon, for å være sikker på at de kommer frem i tide til jul (hvis fraktselskapet holder sine tidslinjer). MERK: For personlige graveringer, legg til ytterligere 5 dager for å være sikker på at de kommer frem i tide.

Hvilke betingelser gjelder under Black Friday-salget?

Et påfyllingsgebyr på €10 ($10 ekskl. mva.) for hvert returnerte par sko som inngår i Black Friday-kategorien (unntatt svenske kunder). Vil bli trukket fra refusjonen. Ingen kostnad ved bytte til en annen størrelse. Retur eller bytte må gjøres innen 14 dager fra levering for produkter i den aktuelle kategorien (altså ikke forlenget over jul).

Jeg ønsker å returnere en vare, hvordan går jeg frem?

Du kan returnere eller bytte hele eller deler av bestillingen din innen 14 dager etter at du har mottatt produktene dine. Hvis du ønsker å bytte eller returnere et produkt, kan du gå til denne siden og registrere returen din.

Vi tilbyr også returetiketter til selvkost i vår tilbehør / returetikett-seksjon. Vi anbefaler på det sterkeste å bruke dette når du returnerer/bytter fra land utenfor EU, siden denne tjenesten inkluderer alle tollavgifter ved retur. Hvis du velger å returnere på egen hånd, er du ansvarlig for at pakken kommer frem til oss uten moms, toll eller administrasjonsgebyr fra fraktselskapet. I så fall må vi belaste det (for returer) eller trekke det fra refusjonsbeløpet ditt.

Returfraktkostnader dekkes av deg, frakt av eventuelle bytteprodukter dekkes av oss.

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

For internasjonale kunder tilbyr vi trygge og sikre betalinger via PayPal eller gjennom Adyen med Visa, Mastercard, American Express og flere andre lokale betalingsalternativer. Kredittkortinformasjonen din er aldri synlig for oss, og transaksjonen er kryptert for å sikre høyest mulig sikkerhet for deg som kunde.

I Sverige og Norge tilbyr vi trygge betalinger gjennom Klarna og Swish.

Jeg bor utenfor EU, hvordan fjerner jeg momsen?

Hvis landet ditt er forhåndsvalgt øverst til høyre, i valutavelgeren med flaggikonet, og det ikke er medlem av EU eller Norge, vil prisene automatisk bli oppført uten moms.

Hvis du ønsker å sammenligne med/uten moms - velg et land i EU eller utenfor EU for å se forskjellen. (Sammenlign for eksempel Spania og Sveits).

Kan jeg få pakken levert til en annen adresse enn min egen?

Absolutt, du skriver bare inn navn og adresse til den personen du ønsker å motta den, men din egen info på betalingsinfo.

Jeg har problemer med å betale med PayPal / kortbetaling eller andre betalingsalternativer?

Vi tilbyr flere forskjellige betalingsalternativer, hvis et av betalingsalternativene ikke fungerer, kan det være på grunn av forskjellige lokale sikkerhetstiltak fra banken din. Hvis for eksempel PayPal ikke fungerer, kan du prøve å betale med kort via Adyen eller noen av de andre lokale betalingsalternativene.

Hvis du trenger hjelp, er vi alltid her for å hjelpe deg, bare kontakt oss på ktj@skolyx.se, så hjelper vi deg gjerne.

Et produkt var skadet da det ble levert, hva gjør jeg?

Hvis du mottar et produkt som er skadet eller feil, vil vi selvfølgelig dekke returkostnaden og sende en ny/korrekt vare tilbake til deg. Vær oppmerksom på at vi alltid reparerer eller erstatter varer som har et eller annet problem, det er ikke mulig å kreve refusjon på grunn av et eller annet problem, vårt første mål er alltid å levere et flott produkt som du har bestilt. For å sende inn en klage på en defekt vare, gå til vår returportal og registrer den.

Klikk her for å få tilgang til returportalen.

Hvilken valuta bruker du?

Valutaen for ditt land er oppført øverst til høyre hvis du klikker på flaggikonet. Vi tilbyr betaling i euro, USD, SEK, DKK, NOK og om kort tid også GBP.

Vær oppmerksom på at det ikke foretas noen valutaomregning fra valutaen for landet ditt, så hvis du har EUR som valuta for landet ditt, blir du fakturert i EUR. Ingen valutaomregning gjøres fra vår side fra den valgte valutaen.

Kan dere skrive ned bestillingsverdien for å unngå toll?

Vi oppgir alltid den faktiske ordreverdien, og skriver ikke ned noen verdi for å unngå toll osv. Dette er av mange grunner, for eksempel i tilfelle problemer, for eksempel hvis en pakke går tapt, kan det oppstå mange problemer hvis du ikke har registrert riktig ordreverdi. Og hos Skolyx følger vi alltid regelverket og tar ingen snarveier, det være seg kvaliteten på produktene, arbeidsmiljøet hos leverandørene våre, korrekt registrering og så videre.

Eventuelle lokale avgifter i form av moms, toll, skatt, administrasjonsgebyrer osv. kan komme i tillegg, avhengig av reglene i ditt land. Dette er noe vi ikke tar ansvar for, men hvis du er usikker, kan du gjerne sende oss en e-post på ktj@skolyx.se, så kan vi informere om våre tidligere erfaringer fra tidligere bestillinger fra ditt land.

Hvorfor kan jeg ikke bestille visse produkter?

Noen av produktene vi selger, for eksempel gassflasker, kan ikke sendes med flyfrakt fordi de inneholder brannfarlige stoffer. Derfor har vi sperret for kjøp av disse i land der vi ikke kan sende disse varene.

Hvor finner jeg returadressen?

Når du har registrert returen/byttet i vår returportal, får du all informasjon du trenger for å sende returen til oss.