Vilkår og betingelser

Frakt og levering

Vi sender over hele verden og tilbyr mange forskjellige fraktalternativer avhengig av hvilket land du befinner deg i.

Du kan alltid klikke på handlevognikonet når du har noe i handlekurven din for å se fraktalternativene og kostnadene i kassen. Hvis det er et gratis fraktalternativ tilgjengelig for ditt land, er det også oppført der. For øyeblikket tilbyr vi gratis frakt fra en viss terskel for kunder i Europa og USA.

Leveringstid

Bestill før kl. 12:00 (CET - sentraleuropeisk tid), mandag-fredag, og bestillingen din vil bli sendt samme dag. Du kan se estimert leveringstid til ditt land for hvert fraktalternativ i kassen.

Mva-fradrag

Vi sender over hele verden ved hjelp av FedEx og DHL Express og trekker moms på alle kjøp fra land utenfor EU. Bare sørg for at landet ditt øverst til høyre ved landsflaggalternativet er valgt, og prisene vil bli oppført uten moms hvis landet ditt er utenfor EU (unntatt Norge hvor all moms, toll og avgifter allerede er inkludert).

Når du bestiller produkter fra oss, er det ditt ansvar at produktene er tillatt å importere til ditt land. Dette er hvis landet ditt har noen spesielle begrensninger når det gjelder skinnsko osv. Hvis vi støter på fraktkostnader på vår side som er større enn gjennomsnittet (for eksempel for avsidesliggende områder osv.), forbeholder vi oss retten til å kontakte deg og gi deg beskjed om vi trenger ekstra fraktkostnader for å sende pakken. Du står selvfølgelig fritt til å kansellere bestillingen hvis du ikke godtar de oppdaterte fraktkostnadene.

Eventuelle lokale avgifter i form av moms, toll, skatt, administrasjonsgebyrer osv. kan komme i tillegg, avhengig av reglene i ditt land. Dette er noe vi ikke tar noe ansvar for, men hvis du er usikker, kan du gjerne sende oss en e-post, så kan vi informere om våre tidligere erfaringer fra tidligere bestillinger fra ditt land. Hvis du av en eller annen grunn nekter en pakke etter at den er sendt fra oss, for eksempel hvis du føler at moms- / tollkostnaden er for høy, ombestemte deg osv, vil vi trekke følgende kostnader for pakken når den kommer tilbake til oss: Forsendelseskostnad fra oss til deg, kostnad for nektet pakke € 30, forsendelseskostnad tilbake til oss og håndteringsgebyr når den kommer tilbake på 25 €. Forsendelseskostnaden vil være den reelle kostnaden som vi betaler til fraktselskapet, ikke forsendelseskostnaden vi tar for en vanlig ordre til deg som kunde (siden denne er mye lavere sammenlignet med hva vi faktisk betaler).

Våre leveringstider er basert på informasjon og ledetider fra fraktselskapene, forsinkelser i fraktselskapenes forsendelsesprosess er ikke noe vi kan garantere at ikke kan skje, og forsinkelser i leveransen er ikke en grunn til å kunne avvise pakken eller sende den gratis tilbake.

Betalingsinformasjon

For internasjonale bestillinger tilbyr vi trygge og sikre betalinger gjennom Paypal og Adyen med mange forskjellige alternativer som Visa, Mastercard, American Express, Google Pay, Apple Pay og mange flere. Kredittkortinformasjonen din er aldri synlig for oss, og transaksjonen er kryptert for å sikre høyest mulig sikkerhet for deg som kunde.

I Sverige tilbyr vi trygge betalinger gjennom Klarna og Swish.

Retur

Du kan kansellere bestillingen din og returnere den til oss innen 14 dager etter at du har mottatt produktene dine. Hvis du ønsker å returnere et produkt, kan du gå til denne siden og registrere returen din: Skolyx returportal.

Returfrakten betales av deg som kunde hvis du ønsker å returnere produktet/produktene dine.

Vi refunderer kun produktets verdi, ikke fraktkostnaden. I sjeldne tilfeller kan et produkt ankomme i skadet tilstand på grunn av fraktselskapets håndtering. Hvis dette er tilfelle, refunderer vi selvfølgelig beløpet eller sender deg et erstatningsprodukt kostnadsfritt.

Hvis du kansellerer bestillingen din før den er sendt ut, kan vi prøve å stoppe den, på kredittkort / PayPal-bestillinger betaler vi et transaksjonsgebyr til prosessoren, det er omtrent 5%, og disse vil bli trukket fra bestillingen din hvis du kansellerer den før den blir sendt. Sørg for å ikke sette bestillinger gjennom hvis du ikke er sikker på at du vil ha den sendt til deg.

Hvis du bestiller store mengder sko bare for å sjekke og returnere hele bestillingen eller mer enn 70 %, tar vi også et gebyr på 5 % for dette fra refusjonsbeløpet som trekkes fra ved retur. Dette gjelder når du bestiller 3 par sko eller mer og returnerer mer enn 70 % av bestillingen uten å bytte skoene til andre par. Dette begrepet er bare for å unngå at noen bestiller mange par, prøver skoene og deretter returnerer dem, noe som betyr at vi må betale mye kostnader for frakt og transaksjon. Hvis du er bekymret eller har spørsmål om dette, er det bare å gi oss beskjed på forhånd før du bestiller. Den eneste grunnen til dette er å unngå å miste mye penger på noen få kunder som bestiller store mengder sko bare for å prøve. Hvis vi ikke tok betalt for dette, ville andre kunder måtte betale disse kostnadene. Hvis du er bekymret for størrelsen, er det bare å kontakte oss, så finner vi en kostnadsfri løsning så lenge du har tenkt å kjøpe sko for å beholde.

Alle returer må mottas på samme måte som de ble sendt ut med originalemballasjen i original tilstand.

Hvis et produkt har noen feil eller problemer på en eller annen måte, må du kontakte oss direkte når du pakker det ut (slik at vi også vet i tilfelle retur). Det er også FØR du bruker det, slik at vi kan sørge for å motta skoene / produktet tilbake i helt ny stand, slik at vi er i stand til å 1. Reparere problemet og sende dem tilbake 2. Erstatte dem med en ny vare. 3. Hvis ikke 1 & 2 er mulig, vil vi se om det er mulig å refundere bestillingen. Det er ikke mulig for kunden å velge mellom disse, vårt første mål er alltid å levere et produkt til forbrukeren som er i god stand. Hvis du mottar et produkt med noe som anses som en feil, vil vi alltid reparere eller erstatte dem for deg, det er ikke mulig å få refusjon og gratis retur, hvis du foretrekker refusjon, må du betale for returfrakten selv. Vi refunderer kun full refusjon med gratis retur hvis vi ikke er i stand til å reparere eller erstatte produktet.

Merk at produktene må returneres i ubrukt, ubrukt tilstand. Hvis du bestiller sko, bør du prøve dem forsiktig på et teppe. Hvis vi mottar varer i brukt tilstand i retur, kan du være forpliktet til å dekke differansen mellom nyverdien og den anslåtte nåverdien av produktet. Du kan ikke returnere undertøy.

Hvis du ikke henter pakken din på utleveringsstedet ditt, eller hvis fraktselskapet ikke klarer å levere produktet ditt (de gjør 3 forsøk) og produktet sendes i retur, vil vi belaste € 30 for de ekstra kostnadene som vil lande på oss.

For sko har vi gratis bytting av størrelse innen Sverige, Danmark og Norge. Hvis du bestiller fra utenfor Sverige, betaler vi ikke returkostnadene.

Det eneste produktet som er unntatt fra ovennevnte, er når du kjøper en MTO (Made to order) eller GMTO (Group Made to Order) og graverte produkter. Dette betyr at du velger nøyaktig hvordan skoene dine skal se ut, og at de produseres skreddersydd for deg. I dette tilfellet er det ikke mulig å returnere skoene til oss (med unntak av å bytte størrelse på GMTO). Vi sender disse bestillingene til fabrikken, og det er derfor ikke mulig å kansellere bestillingen etter at den er lagt inn hos oss.

Siden MTO-sko lages av fabrikken, kan det forekomme feil, det kan være at visse detaljer mangler eller feil som gjør at skoene må lages på nytt. Eventuelle forsinkelser på grunn av fabrikkfeil må aksepteres når du bestiller MTO-sko. Det skjer sjelden, men med tanke på vår prisklasse kan vi ikke gi tilbakebetaling eller kompensasjon på grunn av forsinkelser i produksjonen. Ved å bestille en MTO er du klar over dette og vil ikke stille noen kompensasjonskrav overfor oss. Vi prøver selvfølgelig alltid å lage MTO-ene så raskt som mulig, og forsinkelser er svært sjeldne.

For graverte produkter er det ikke mulig å bytte eller returnere på grunn av personaliseringen. Hvis det er nødvendig, anbefaler vi å bestille produktene uten gravering først for å sikre at størrelsen er riktig. Når en bestilling er lagt inn, behandles den direkte i logistikksystemet vårt. Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din (for eksempel ved en feil) før den er sendt ut fra lageret vårt, vil vi trekke 5 % av verdien av bestillingen for betalings- og administrasjonsgebyrene knyttet til dette når vi refunderer. Dette gjelder bare hvis en ordre blir kansellert innen 24 timer etter at den er plassert, og gjelder bare for bestillinger utenfor Sverige. Hvis en ordre er forsinket fra oss og du vil kansellere, er det selvfølgelig ingen kostnad. dette er bare for å forhindre at folk legger inn store bestillinger og deretter kansellerer dem i løpet av en time, noe som er veldig kostbart.

Ved retur anbefales det at du bruker våre returetiketter som vi tilbyr. Hvis du velger å sende med andre tjenester, for eksempel Posten, er det viktig at du deklarerer det som en retur og henviser til den opprinnelige forsendelsen. Hvis vi blir bedt av Posten om å dekke eventuelle kostnader for å motta pakken, må disse betales av deg som kunde hvis du ønsker at vi skal motta pakken. Nesten alle tjenester som tilbys av Posten inkluderer ikke full levering til Sverige, noe som vanligvis betyr at Posten tar over leveringen i Sverige og krever ekstra gebyrer. Dette er vanligvis rundt 30 USD i administrasjonsgebyr, og hvis du ikke deklarerer forsendelsen riktig, kan moms og toll også bli lagt til. Alle disse avgiftene er noe vi må trekke fra tilbakebetaling eller få betalt av deg som returnerende kunde hvis det oppstår. Vær oppmerksom på at dette er grunnen til at vi sterkt anbefaler deg å bruke returetiketten vår for å sikre at alt går så smidig som mulig.

Personverninformasjon

Når du legger inn en bestilling hos oss, lagres og brukes personopplysningene dine kun til å sende pakken din og sporingsinformasjonen din. Vi vil aldri dele informasjonen din med andre selskaper enn de som er inkludert i leveransen av produktene dine (for eksempel DHL, PostNord, PayPal osv.)

Personvern - GDPR

HVA ER FORMÅLET MED DENNE POLITIKKEN?
Denne erklæringen skal forklare hvordan vi (Mode i Europa AB) samler inn, bruker og beskytter informasjonen du deler med oss. Vi følger EUs personvernforordning GDPR, General Data Protection Regulation.

HVILKEN INFORMASJON SAMLES INN?
Vi samler inn informasjon som er nødvendig for å levere pakker til deg. Navn, adresse, e-post og telefonnummer E-postadressen og mobiltelefonnummeret brukes for at vi skal kunne sende sporingslenke og for at fraktselskapet skal kunne nå deg når de skal levere pakken din.

HVORDAN VIL DERE BRUKE INFORMASJONEN?
Vi samler ikke inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å levere pakken din.

HVOR LENGE VIL DERE LAGRE INFORMASJONEN?
I henhold til svensk lov må vi lagre informasjon av regnskapsmessige årsaker i 7 år. Informasjon som vi bruker til nyhetsbrev og/eller markedsføring, vil bli oppbevart til du ber oss om å fjerne den. På forespørsel vil vi fjerne nyhetsbrevet/markedsføringsinformasjonen din.

VIL DERE DELE INFORMASJONEN MIN?
Nei, vi bruker bare informasjonen selv og deler den bare med fraktselskaper når det er nødvendig for levering av pakkene dine.

Vi har rutiner for å sikre at informasjonen din lagres på en sikker måte og at vi følger svenske regler.

HVOR LAGRER DERE INFORMASJONEN MIN?
Informasjonen vår lagres på servere i Sverige.

HVILKE RETTIGHETER HAR JEG?
Rettigheter til informasjon: Du kan be oss om en kopi av informasjonen vi oppbevarer.
Rett til korrigering og sletting: Vi ønsker alltid å ha korrekt informasjon, og du kan kontakte oss for å få informasjonen din korrigert eller fjernet.
Rett til å endre opt-in: Hvis du vil, kan du alltid kontakte oss hvis du ønsker å bli fjernet fra nyhetsbrevlisten vår. Det finnes også alltid en avmeldingslenke nederst i nyhetsbrevene våre.

Hvis du har spørsmål eller ønsker om retningslinjene våre, er du velkommen til å sende oss en e-post på ktj@skolyx.se.

COOKIES
Vi bruker coockies for å identifisere deg som kunde som en unik, men anonym besøkende. Dette er kun for å gjøre det enklere for deg som kunde og for å lagre din handlekurv for fremtidige besøk.

ØVRIGE
Skolyx har rett til å endre all informasjon, inkludert priser, spesifikasjoner og informasjon hvis det har oppstått en feil.
Vi er klar over at det å handle på nettet er veldig forskjellig avhengig av hvor du befinner deg og hvilket land du bor i, så ikke nøl med å kontakte oss på ktj@skolyx.se hvis du har spørsmål.

Vi er her for å hjelpe deg og ser virkelig frem til å betjene deg på alle mulige måter vi kan.